Jumaat, 26 April 2013

#44: Workaround didn't work, but magic did happen (which is much better)

Dalam artikel #43 saya ada memasukkan workaround untuk mount CloudStation kepada sistem Linux. Well, it didn't work. Saya telah mencubanya semalam dengan Mint Linux 14 dan tak ada apa-apa yang berlaku (or at least in my system). Saya ada jumpa di beberapa forum mengatakan workaround itu berhasil, tapi mungkin akibat masaalah teknikal pada komputer saya, workaround tu tak berjaya.

Linux is the best thing ever happened in computing!
Tetapi sesuatu telah berlaku tanpa saya duga! Bila saya klik icon "Network Places" di Nautilus, saya dapati ada icon network place untuk device Buffalo CloudStation! Tanpa perlu setting, workaround, rupanya CloudStation telah didetect dari awal lagi. Seperti device plug-and-play. Plug sahaja device ini dengan wayar network pada router dan CloudStation ini sudah sedia untuk digunakan. So easy and so little effort! Saya tak install official application pogoplug pun.
POGO! POGO! POGO!

Tiada ulasan: