Selasa, 15 November 2011

#2: Introduction 2

Rasa susah nak mulakan post pertama di blog ni. Saya rasa tulisan saya kurang/tidak matang dimana-mana saya post. FB, Tumblr, VOX, semuanya rasa pelik bila dibaca semula. Post ini dan sebelumnya pun saya pasti akan rasa semacam bila saya bacanya semula dimasa depan. Saya admit, tulisan saya tak matang. Dengan wujudnya blog ini, harapnya dapatl la saya melatihkan diri selain bermonolog di alam siber ini.

Writing style saya, kadang-kadang agak kaku, susah nak faham, berbelit-belit, salah penggunaan kata etc. Saya suka tulis satu sentence dan baik pulihnya semula kemudian, dan kadang-kadang ini menyebabkan error kerna tak teliti membaiki semula struktur ayat. Contohnya, ok:

"Kilang Lynas selamat radiasi sebab radiasinya sedikit. Tapi lagi bagus tak ada radiasi terus dari ada sedikit"

Progression 1

"Kilang Lynas selamat radiasi sebab radiasinya sedikit. Tapi lagi bagus tak ada radiasi terus sebab ada sedikit pun masih jugak ada radiasi ada sedikit"

".. ada sedikit"  tu lah biasa error yang saya selalu saya buat. Okeh bebeh. Apapun saya akan dilihat (buat masa ini) akan menggunakan bahasa seperti ini untuk bermonolog disini.

Note: "Saya", kata nama pertama, "kamu" ke dua, "dia" kata nama ke tiga, dan bold+italic untuk "stream of consciousness".

Tiada ulasan: