Rabu, 16 November 2011

#5: The "Kilatan".

Entri ini sekadar nak berkongsi beberapa gambar yang saya sukai dari koleksi saya yang berkaitan dengan tempat lahir saya, Negeri Kelantan Darul Naim :)

Canon 40D + Canon EF-S 10-22mm f3.5-4.5
View dari tingkap kereta api KTM Ekspress Wau (KL Sentral - Wakaf Bharu) sewaktu dalam perjalanan pulang ke kampung bersama wa mini. Gambar padang rumput ini saya kurang pasti dimana, tapi mungkin ia di area Tanah Merah ke Pasir Mas. 
Sebuah rumah di tengah padang, angin segar bertiup sepoi-sepoi, cukup-cukup tenaga untuk condongkan urat lalang, terkena di muka terasa bugar, jauh terasing dari hiruk pikuk bandar. Saya sayang ini. Janganlah diubahkan. Dibawa itu desini.
Nikon F3 + Nippon Kogaku Nikkor-S 50mm f1.4
Berehat sekejap menunggu masuknya waktu solat Asar di Masjid Muhammadi di tengah-tengah Kota Bharu, saya berlegar-legar di sekeliling bangunan mencari bahan menarik untuk dirakam. Snap! 
Allah hu akbar! Allah hu akbar!
"Bang, bangun bang, dah azan dah.."

Tiada ulasan: